Jak wspierać dziecko w nauce języka angielskiego?


Dodany 15.08.2023



W dzisiejszych czasach znajomość obcego narzecza jest normą. Z tego powodu warto podjąć się nauki innej mowy tak wcześnie, jak to możliwe. Najpopularniejszym wyborem wśród rodziców są języki germańskie, którymi posługują się ludzie na całym świecie i które pozwalają poruszać się po Internecie. Obecnie nauka języka angielskiego zachodzi zarówno w prywatnych placówkach, jak i szkołach państwowych. Istnieje możliwość zdania rozszerzonej matury z obcej mowy tego rodzaju – dobry wynik egzaminu daje Twojemu dziecku wstęp na prestiżowe uczelnie.

Żeby Twoja pociecha umiała bardzo dobrze posługiwać się angielskim narzeczem, potrzebna jest długa, systematyczna nauka, która obejmuje mówienie, czytanie oraz pisanie. Z tego powodu dziecku często potrzebna jest pomoc rodziców. Dzięki nim możliwa jest regularna praca, która da efekty w postaci płynnego posługiwania się obcą mową. Jak zatem wspierać dziecko w przyswajaniu innego języka?

Wsparcie w nauce angielskiego

Jeśli chcemy wesprzeć swoją pociechę w nauce obcego języka, musimy postępować w określony sposób, czyli:

  • sprawić, że praca stanie się zabawą,
  • bazować na zainteresowaniach dziecka,
  • dawać dziecku przykład.

Warto opierać się na zainteresowaniach swojej pociechy i uczyć się słówek z jej ulubionych piosenek lub filmów. Bardzo ważne jest również urozmaicenie procesu i wyjście poza opasłe podręczniki. Pomoże w tym oglądanie bajek w obcym narzeczu czy słuchanie zagranicznych piosenek - to relatywnie łatwe zadanie, ponieważ w dzisiejszych czasach dzieci słuchają bardzo dużo muzyki po angielsku.

Należy powstrzymać się od nakazywania, a zamiast tego pełnić funkcję towarzysza dziecka. Przyswajanie obcej mowy to trudne przedsięwzięcie — nadmierna surowość może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego i skutecznie zniechęcić dziecko. Warto samemu sięgnąć po obcojęzyczne materiały; jeśli dziecko zauważy, że jego rodzic czyta książki po angielsku lub ogląda zagraniczne filmy bez lektora, może poczuć się zachęcone do zgłębiania obcej mowy.